ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
مناقصه تبلیغات محیطی

بر اساس اعلام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران، تهران در حال حاضر ۴۳ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی شامل بیلبورد تبلیغاتی دارد که این میزان فضا درآمد خوبی را برای شهرداری به وجود می‌آورد.

بیلبوردهای تبلیغاتی مربوط به تبلیغات تجاری و بازرگانی هستند که بر  طبق قانون، مسئولیت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و شهرداری تنها صاحب ابزار تبلیغاتی از طریق مزایده عمومی است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، به بررسی درآمد حاصل از بیلبوردها و هزینه‌های آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

درآمد تبلیغات محیطی

سازه‌های تبلیغاتی در حالت کلی به چهار دسته بیلبورد تبلیغاتی، عرشه پل، استند برد و استند تقسیم بندی می‌شوند که شهر تهران حدودا ۴۳ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی دارد. در حال حاضر هم ۴ سازه ابر تبلیغاتی در پایتخت در حال ساخت و بهره برداری است که یکی از آنها در بزرگراه حکیم و به مساحت ۸۰۰ متر مربع است. سه ابر سازه دیگر نیز در حال ساخت هستند. برخی از سازه‌های تبلیغاتی تنها ۲ متر مربع هستند و برخی از آنها تا چندین متر مربع ساخته می‌شوند.

ساخت و  واگذاری همه بیلبوردهای تبلیغاتی از طریق مزایدات عمومی با مجوز شهرداری صورت می‌گیرد. بر این اساس درآمد حاصل از ساخت ۴ ابرسازه‌ تبلیغاتی در شهر تهران نیز در سال جاری اتفاق خواهد افتاد. استفاده از این ابرسازه‌ها تنها مربوط به رویدادهای بزرگ فرهنگی و با تصمیم کمیته فرهنگی شهرداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهرداری هر شهر، به صورت سالانه درآمد مصوبی را برای بیلبوردهای تبلیغاتی و در حالت کلی سازه‌های تبلیغاتی در نظر می‌گیرد که میزان آن در هر سال یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال مزایداتی برای ساخت سازه‌های تبلیغاتی انجام می‌شود که درآمدهای آن ماه‌های بعد به دست خواهد آمد.

قراردادهای مربوط به مزایدات و مناقصات سازه‌های تبلیغاتی در سامانه شفافیت قرار داده می‌شود. معمولا بیلبوردهایی که در کنار بزرگراه‌های اصلی قرار دارند گران‌تر هستند و اجاره ماهانه آنها بسیار بالا است. فرایند اجاره و قیمت بیلبوردهای تبلیغاتی و معاملات آنها بستگی به میزان مخاطب، محل قرار گرفتن بیلبوردها و میزان دیده شدن آنها دارد.

بیلبورد تبلیغاتی

هزینه‌های بیلبورد تبلیغاتی

سه عامل اصلی تعیین کننده قیمت اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی و معاملات در این حوزه است:

– گردش:

حجم کل ترافیک یک بیلبورد تبلیغاتی را که از طریق اطلاعات حمل و نقل و راهداری حاصل می‌شود گردش  بیلبورد تبلیغاتی می‌گویند. بنابراین این موضوع که عابران پیاده آگهی یک برند را ببینند یا خیر به عنوان گردش بیلبورد تبلیغاتی به شمار نمی‌رود.

– شاخص‌های جمعیت شناختی:

این شاخص‌ها در واقع طبقه بندی بر اساس سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات مخاطبینی است که در معرض بیلبورد تبلیغاتی قرار گرفته‌اند و یا از کنار آن عبور می‌کنند.  بنابراین این شاخص‌ها به عبارتی بررسی جمعیت شناختی یا دموگرافیک بیلبورد تبلیغاتی است. بهتر است برای تبلیغ بیشتر و اثرگذاری بالاتر در مناطقی که شاخص درآمد افراد مقدار بالاتری است؛ بیلبوردهای تبلیغاتی گران قیمت استفاده شود.  به این دلیل این کار باید انجام شود که قدرت خرید مخاطبین و یا به عبارت دیگر میزان مصرف گرایی آنها بالاتر است.

– مشاهده:

مشاهده به تعداد افرادی که بیلبورد تبلیغاتی یک برند را مشاهده می‌کنند گفته می‌شود. ایمپرشن یا نرخ مشاهده آگهی تبلیغاتی به عوامل متعددی مانند اندازه بیلبورد، سرعت در حال عبور مردم از کنار بیلبورد و شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل محیطی و غیره بستگی دارد. از سوی دیگر باید بدانیم که نرخ مشاهده بیلبورد تبلیغاتی در واقع از وضعیت جغرافیایی و شاخص گردش بیلبورد تبلیغاتی حاصل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های صنعت چاپ، تبلیغات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بیلبورد تبلیغاتی, مزایده, مزایده بیلبورد, مزایده شهرداری, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 412 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 18:35

صنعت پلیمر

پلیمرها از ابتدای زندگی انسان‌ها در دسترس آنها بوده‌اند؛ بدون آنکه اطلاعی داشته باشند. انسان‌ها از پلیمر برای رفع نیازهای زندگی خود استفاده می‌کردند. کاربردهای پلیمر بسیار زیاد است و این ماده در طبیعت و تمام سیستم‌های زنده وجود دارد. به عنوان مثال یک پلیمر موجود در بدن انسان DNA است که در طبیعت نیز مواردی مانند چوب، پنبه، کتان و غیره پلیمر به حساب می‌آیند.

پلیمر امروزه کاربردهای بسیار زیادی به خصوص در صنایع مختلف دارد و این روزها تقریبا هیچ صنعتی نیست که از این ماده بی‌نیاز باشد. درواقع استفاده از مواد پلیمری در صنایع توانسته تحولات زیادی را در آنها ایجاد کند. ما در مجله هزاره به برخی از کاربردهای پلیمر در صنایع می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

کاربردهای پلیمر

همانطور که اشاره کردیم پلیمر در هر صنعتی حضور دارد که به شرح زیر است:

– کاربردهای پلیمر در صنعت بسته بندی

یکی از صنایعی که پلیمر در آنها کاربرد دارد صنعت بسته بندی است که تحولات بسیاری هم در آن صورت گرفته است. بسته بندی عمدتا در صنایع غذایی به چشم می‌خورد و شامل جایگزین شدن بطری های پلی اتیلن به جای ظروف فلزی، بسته بندی انواع مواد شیمیایی نظیر اسیدها، سموم و غیره می‌شود. بسته بندی مواد غذایی،  بسته بندی نوشابه، بسته بندی روغن، ساخت انواع بطری، ساخت درب‌های پلاستیکی بطری‌ها و  غیره نیز از جمله کاربردها در صنعت بسته بندی است.

– کاربردهای پلیمر در صنعت کشاورزی

استفاده از پلیمر در صنعت کشاورزی موجب پیشرفت و توسعه این صنعت شده است. به عنوان مثال استفاده از از لوله‌ها و فیلم‌های پلی ‌اتیلنی توانسته انقلابی را در صنعت کشاورزی ایجاد کند که در کنار جلوگیری از هدر رفت آب، بسیاری از مناطق کم برخوردار را با روش‌ها مختلف تبدیل به مکانی برای بهره برداری محصولات مختلف کشاورزی کند.

– کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل

یکی دیگر از کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل است که این روزها در حال توسعه است. استفاده از پلیمر این روزها در  صنایع حمل و نقل عمومی، ریلی، هوایی و غیره بیش از  گذشته است و توانسته است استفاده از حمل و نقل را مقرون به صرفه‌تر، سبک‌تر و ایمن‌تر سازد.

پلیمر در صنعت پزشکی

– کاربردهای پلیمر در صنعت پزشکی

یکی از پر استفاده‌ترین صنایع در ارتباط با مواد پلیمری، صنعت پزشکی است. امروزه از مواد پلیمری برای  ساخت انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مانند تجهیزات تصویربرداری، تجهیزات اتاق عمل و… استفاده می‌شود. علاوه بر این استفاده از پلیمر برای ساخت ظروف دارویی توانسته تولید آنها را راحت‌تر کند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. استفاده از پلیمرها در صنعت پزشکی همچنین موجب ایجاد تنوع طراحی در این صنعت نیز شده است.

– کاربردهای پلیمر در صنایع الکتریکی

از پلیمر در ساخت انواع لوازم الکترونیکی مانند انواع کامپیوترها، تجهیزات کامپیوتری و غیره هم استفاده می‌شود. این تجهیزات با توجه به نوعی که دارند نیازمند پلیمرهای مختلفی هستند و از آنها در ادارات و خانه‌ها و در وسایل مختلف الکتریکی و الکترونیکی استفاده بسیاری می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شوینده، بهداشتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صنعت پلیمر, کاربرد پلیمر, مزایده, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 177 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 18:31

مزایده پلاستیک

پلاستیک ماده‌ای است که با اهداف مختلفی تولید می‌شود. جنس این ماده می‌تواند نرم یا سخت باشد، شفاف یا مات باشد و غیره. با این توصیف در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نوع پلاستیک مختلف وجود دارد که در مواد خام اولیه آن از نفت و گاز استفاده می‌شود. در این میان بسیاری از انواع پلاستیک‌ها قابلیت بازیافت دارند و برخی این قابلیت را ندارند؛ به همین دلیل هم بازار خرید و فروش پلاستیک نو و  دست دوم بازار پر سودی است.

بنابراین در تعریف پلاستیک باید بگوییم پلاستیک‌ها موادی مصنوعی و نیمه مصنوعی هستند که در فرایند شیمیایی از پلیمرها به دست می‌آیند. این مواد امروزه در صنایع کاربرد بسیاری دارند و یکی از مهم‌ترین مواد به شمار می‌روند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با تاریخچه پلاستیک  و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه پلاستیک

انسان‌های اولیه با استفاده از پلیمرهای طبیعی برای خود ابزار زندگی و سلاح می‌ساختند. اما در اواخر قرن نوزدهم میلادی انسان توانست با تغییر شکل دادن پلیمر موفق به ساخت پلاستیک شود. اولین پلاستیک تجاری در سال ۱۸۷۰ با نام سلولوئید وارد بازار شد که ماده‌ای سفت، شفاف و قالب پذیر بود. از این ماده برای تهیه لوازمی مانند برس، شانه، لاک و غیره استفاده می‌شد.

ساخت پلاستیک به صورت سنتزی به سال ۱۹۰۸ بازمی‌گردد. از این ماده هم برای ساخت دستگاه‌های تلفن، عایق‌های الکتریکی و وسایل پخت و پز استفاده می‌شد. از این زمان به بعد پلاستیک‌ها کاربرد زیادی پیدا کردند و در سال ۱۹۲۰ مواد شیمایی درون آنها به شکل دقیق‌تری شناخته شد.

کاربرد پلاستیک

پلاستیک و پلیمر از زمانی که کشف و اختراع شدند در صنایع مختلف وارد شده و مورد استفاده قرار گرفتند. این مواد در صنایع و تولیدات مختلف نقش داشته که برخی از آنها عبارت است از:

 –  مصارف پلاستيک در ساختمان سازي مثل لوله آب فاضلاب، لايه‌هاي ضد رطوبت، کفپوش، عايق کاري، تزئين ديوار و غیره.

 – کاربرد پلاستيک در موارد بسته بندي مثل بطري، ظروف حمام و…

  – صنايع خودروسازي ( از مصرف کنندگان عمده پلاستیک) مانند باطري، سيم  نرم دو شاخه، سوئيچ برق، کلاهک تقسيم، لوازم چراغ، روکش صندلي، تودوزي و تزئين بدنه و ….

–  مبلمان و لوازم خانگي و اداري

–  وسايل حمل و نقل ترابري آبي و هوايي مثل قايق و هواپيماها

 – تجهيزات صنعتي مانند لوله‌هاي صنعتي، پمپ ها، – شير ها و …

–  صنايع عکاسی

–  تجهيزات پزشکي مانند سرنگ تزريق و ….

–  صنايع توليد کفش

– لباس های زمستانی

مناقصه پلاستیک

معاملات و مزایدات مواد پلاستیکی

بازار پلاستیک و خرید و فروش آن به دلیل آسیبی که برای محیط زیست دارد؛ بسیار پر رونق است. زیرا با بازیافت این مواد از رها شدن آن در محیط زیست جلوگیری شده و در هزینه‌های صنایع مختلف صرفه جویی بسیاری می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مواد پلاستیکی خود مانند دستگاه‌های و نگهدارنده‌ها مثل گالن، ضایعات و مواد از کار افتاده خود را طی یک فرایند مزایده به اعلامیه عمومی می‌رسانند و شرکت‌های دیگر با خرید این مواد دسته دوم از آنها برای وارد کردن به چرخه مجدد بازیافتی استفاده می‌کنند.

در این صورت شرکت‌ها  باید شرایط آگهی اعلام شده را داشته باشند و با ارسال مدارک در مرحله بعدی، بتوانند با شرکت‌ کنندگان دیگر رقابت کرده و رقم اعلامی آنها  نیز عددی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده و بالاتر از دیگر رقبا در ارتباط با مواد پلاستیکی باشد. در این صورت برنده مزایده اعلام شده و یک قرارداد میان دو طرف معامله امضا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صنعت پلاستیک, مزایدات, مزایده, مزایده پلاستیک, مناقصه پلاستیک, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 400 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 18:25

مناقصه تامین نیرو انسانی

این روزها همه شرکت‌ها به نیروی انسانی خود توجه ویژه‌ای دارند. دلیل این موضوع آن است که در محیط کسب و کار نیروی انسانی قلب یک سازمان به شمار می‌رود و بدون آنها سازمان از کار خواهد افتاد و اداره آن امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین داشتن نیروهای شایسته رمز موفقیت شرکت‌ها است. در این زمینه شرکت‌هایی وجود دارند که اقدام به تامین نیروی انسانی کارآمد در زمینه‌های مختلفی مانند نیروی تاسیسات، نگهبان، مستخدم، آبدارچی، مهماندار و غیره می‌کنند. درواقع نقش این دسته از شرکت‌ها نقش پیمانکاری است.

وظیفه شرکت‌های تامین نیروی انسانی آن است که با عقد قرارداد با سازمان‌ها و ادارات دولتی و موسسات خصوصی نیروی مورد نیاز آنها را فراهم کنند. این شرکت‌ها معمولا برای دانشگاه‌ها و مراکز دولتی گزینه خوبی هستند زیرا نیروی انسانی آنها به صورت پیمانی واگذار می‌شوند و سازمان کارفرما هیچ گونه مسئولیتی در قبال بیمه و دیگر مسائل نیروهای پیمانی و تحت قرارداد شرکت تامین نیروی انسانی ندارد. ثبت این دسته از شرکت‌ها نیز به دو صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می‌شود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی شرایط ثبت شرکت‌های تامین نیروی انسانی و نحوه قرارداد آنها طی مناقصات با سازمان‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص

  • در ابتدای تاسیس شرکت باید حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت به صورت نقدی توزیع گردد.
  • در صورتی که سرمایه شرکت به صورت غیرنقدی است، باید به صورت تفکیک شده در تقویم و اظهارنامه ذکر شود.
  • برای ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص به حداقل ۳ نفر نیاز است و حداکثر بدون محدودیت است.
  • حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت‌ها ۳ نفر، یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل است.

ثبت شرکت تامین نیروی انسانی با مسئولیت محدود

  • دارای حداقل ۲ نفر عضو باشد و حداکثر چند نفر
  • این شرکت باید بتواند کل سرمایه را پرداخت کند یا نسبت به آن تعهد بدهد
  • شراکت نامه نوشته و امضا گردد
  • تنظیم اساسنامه شرکت
تامین نیرو انسانی

نحوه تامین نیرو سازمان‌ها در مناقصات

همانطور که اشاره کردیم سازمان‌های دولتی و خصوصی برای تامین پرسنل خود نیازمند این دسته از شرکت‌های تامین نیروی انسانی هستند که در نقش پیمانکار ظاهر می‌شوند. بنابراین طی برگزاری مناقصاتی اقدام به جذب این شرکت‌های پیمانکاری و نیروهای آنها می‌کنند. به عنوان مثال سازمان‌ها برای انجام کارهای حجمی مانند نظافت و آبدارخانه، تعمیرات، انجام خدمات مشترکین و غیره اطلاعیه‌ای را منتشر می‌کنند و پیمانکاران در این مناقصه اعلام آمادگی می‌کنند.

در صورت دارا بودن شرایط پیمانکاران و مبلغ مورد نظر کارفرما یک شرکت به عنوان برنده مناقصه اعلام شده و طی قراردادی با کارفرما ملزم است تا کار خود را با توجه به شرایط از پیش تعیین شده و اشاره شده در قرارداد شروع کند و در تاریخ مشخص به پایان برساند.  به هر میزان که این قرارداد دقیق‌تر و با حضور متخصصان منعقد شود افراد و سازمان با اطمینان بیشتری به کار خواهند پرداخت.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها تمایل دارند که جذب نیروی انسانی آنها همراه با برگزاری آزمون‌های علمی و عملی مناسب انجام شود. اما برخی دیگر فقط معیارهای خاصی برای گزینش تعیین می‌کنند. در این صورت شرکت پیمانکار با توجه به درخواست متقاضی اقدام به جذب نیروی مد نظر برای او خواهد کرد. این توافق نامه، قراردادی است که میان شرکت متقاضی (به عنوان کارفرما) و شرکت پیمانکار تنظیم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ایاب و ذهاب» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : برگزاری مناقصات, تامین نیرو انسانی, مناقصه, مناقصه تامین نیرو, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 428 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 18:17

مناقصه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

احتمالا همه ما با نام آشپزخانه صنعتی آشنا هستیم اما آشپزخانه صنعتی دقیقا چیست؟  آشپزخانه صنعتی به مکانی گفته می‌شود که روزانه در آنها حجم زیادی غذا طبخ شده و ساختار خانگی ندارد. از این دست آشپزخانه‌ها معمولا در هتل‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های بزرگ و غیره وجود دارند. این یک نکته مهم در ارتباط با این آشپزخانه است و نکته دیگر تجهیزات مورد استفاده در این فضاها است. تجهیزات جای گرفته در این آشپزخانه‌ها باید از جنس تجهیزات حرفه‌ای آشپزخانه باشند.

راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی نیازمند گرفتن مجوزهای مختلفی است که برای اخذ آنها باید به وزارت بهداشت و صنایع غذایی مراجعه کرد. در این دسته از آشپزخانه‌ها بر خلاف یک آشپزخا‌نه معمولی از تجهیزات مدرن و حرفه‌ای استفاده می‌شود زیرا خروجی غذای بیش از ۵۰ پرس باید در آنها فراهم باشد. به غذاهایی که در این آشپزخانه‌ها پخته می‌شود؛ غذای صنعتی می‌گویند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با بخش‌های یک آشپزخانه بیشتر آشنا شویم و فرایند مناقصات آنها را بررسی کنیم.

بخش‌های آشپزخانه صنعتی

بخش‌های یک آشپزخانه صنعتی عبارت است از:

  • شست و شو: در این بخش تجهیزاتی مانند سینک شستشو و ماشین ظرفشویی و شلف هایی جهت نگه داشتن ظروف قرار می‌گیرند. معمولا این بخش در ورودی آشپزخانه است تا گارسون‌ها به راحتی ظروف را در آن قرار دهند. شلف‌ها نیز برای نگهداری ظروف تمیز باید در دسترس سرآشپزها باشند.
  • ذخیره سازی و انبار: این بخش به سه منطقه  ذخیره سازی مواد غیر غذایی و مواد غذایی خشک و مواد غذایی سرد تقسیم می‌شود. در این زمینه و برای جلوگیری از آلودگی، مواد بهداشتی و شیمیایی نباید  در بالای مواد غذایی و وسایل و ظروف آشپزخانه مانند فنجان و کارد و چنگال نگهداری شوند.
  • آماده سازی غذا: این بخش دارای بخشی برای شستن و برش و مخلوط کردن مواد است.
  • پخت و پز غذا: این قسمت شامل تجهیزاتی مانند اجاق‌های گاز، فر، هود، سرخ کن، گریل و بقیه تجهیزات پخت می‌شود.
  •  سرویس و خدمات: این منطقه بخش نهایی آشپزخانه صنعتی است و در آن غذاهای آماده برداشته شده و برای مشتری‌ها سرو می‌شود.
مناقصه آشپزخانه صنعتی

مناقصات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در ارتباط با آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آن، شرکت‌ها برای بهره مندی از این تجهیزات اقدام به برگزاری مناقصاتی می‌کنند تا بتوانند یک آشپزخانه صنعتی را در مراکز خود راه اندازی کنند. از طرف دیگر مناقصاتی هم برای تهیه تجهیزات یک آشپزخانه صورت می‌گیرد و به این صورت شرکت‌ها می‌توانند تجهیزاتی مانند ظروف، گاز، دستگاه‌های کباب پز، آبسردکن، فر و غیره را تهیه کنند. برای هر دو حالت از این مناقصات نیاز است تا فرایند مناقصه به صورت کامل برگزار شود.

شرکتی که اقدام به برگزاری مناقصه می‌کند با ارائه شرایط اولیه خود و مهلت زمانی ارسال مدارک این موضوع را به اطلاع عمومی می‌رساند. سپس مناقصه گران با داشتن شرایط مورد نظر این مناقصه اقدام به ارسال مدارک کرده و در صورتی که مبلغ پیشنهادی آنها کمتر از دیگران باشد؛ برنده مناقصه خواهند شد و می‌توانند با عقد یک قرارداد دو طرفه کار اجرا و تجهیز یک آشپزخانه صنعتی را از سر بگیرند.
پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های لوازم خانگی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آشپزخانه صنعتی, برگزاری مناقصات, مناقصه, مناقصه آشپزخانه صنعتی, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 395 تاريخ : چهارشنبه 31 فروردين 1401 ساعت: 18:10

مناقصه خرید ماسک

با شیوع ویروس کرونا در کشور، خط تولید ماسک هم از همان روزهای آغازین شیوع بیماری آغاز شد. در این زمینه بسیاری از صنایع آسیب دیده از کرونا، توانستند با استفاده از خط تولید این کالا و عرضه آن در مناقصات، خود را از ورشکستگی نجات دهند. خرید ماسک به دنبال کاربردهای بهداشتی این محصول و از اوایل شروع این بیماری رو به افزایش گذاشت و دلیل اصلی آن هم اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر کاهش ابتلا به ویروس کرونا، در صورت استفاده از ماسک‌های بهداشتی بود.

درواقع خرید ماسک و استفاده از آن از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و کاربرد آن در کاهش انتقال انواع میکروب دارای سابقه بسیار طولانی است. با توجه به اینکه یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است؛ بنابراین در هنگام سرفه، عطسه یا حتی صحبت کردن این بیماری می‌تواند منتقل شود. بنابراین هدف اصلی استفاده از ماسک، جلوگیری از  پخش شدن ذرات الوده تنفسی بیماران است تا افراد سالم بتوانند از ابتلا به بیماری مصون مانده و چرخه بیماری گسترش بیشتری پیدا نکند. ما در ادامه مقاله خرید ماسک، به بررسی انواع ماسک و تولیدات آن در کشور می‌پردازیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

خرید ماسک و انواع آن

برای خرید ماسک باید توجه داشته باشید که انواع زیادی از این محصول در بازار وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد مخصوص  به خود است:

ماسک غیر پزشکی ( ماسک پارچه‌ای یا صورت پوش)

از این ماسک‌ها عمدتا در مناطقی که کرونا وجود دارد اما شما علائم این بیماری را ندارید استفاده می‌شود. ماسک‌های پارچه‌ای را حتی می‌توان در خانه هم تهیه کرد و البته میزان پوشش و تاثیر آنها به پارچه مورد استفاده و تعداد لایه‌ها دارد.

ماسک پزشکی

از این ماسک‌ها عمدتا زمانی استفاده می‌شود که شما یا عضوی از خانواده در معرض خطر بیشتری باشید. این ماسک به خصوص برای افراد بالای ۶۰ سال و یا افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مناسب است.

سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک سه لایه ساخته شده با موارد زیر را توصیه می‌کند:

  • یک لایه داخلی از ماده جاذب مانند پنبه
  • یک لایه میانی غیر جاذب مانند پلی ‌استر یا ترکیب پلی ‌استر
  • یک لایه خارجی غیر جاذب مانند پلی ‌استر یا ترکیب پلی ‌استر

تولیدات و چرخه اقتصادی خرید ماسک در کشور

روزانه در کشور چندین میلیون عدد ماسک تولید می‌شود که در صورت استفاده از حداکثر ظرفیت تولید این میزان می‌تواند بیشتر هم شود. قیمت هر عدد ماسک جراحی یا پزشکی برای مصرف کننده حدود ۱۳۰۰ تا ۳۵۰۰ متغیر است. این عدد البته بستگی به کیفیت ماسک و محل فروش آن نیز دارد. بر اساس یک بررسی انجام شده، در صورت تولید حداکثری ماسک تا میزان ۱۰ میلیون عدد در یک روز و در نظر گرفتن قیمت دو هزار تومان برای هر ماسک پزشکی، درآمد حاصل از خرید و فروش ماسک در کشور تا روزانه ۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید. در این بررسی تولید خانگی ماسک در نظر گرفته نشده است.

راه اندازی خط تولید ماسک با دو روش دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک امکان پذیر است. دستگاه‌های اتوماتیک هزینه‌ای یک میلیارد تومانی و دستگاه‌های نیمه اتوماتیک هزینه‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومانی دارند. تفاوت این دو دستگاه در تعبیه ماسک است. البته هزینه‌های کارکرد این دستگاه‌ها را نیز باید در نظر گرفت. هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز و غیره همگی موجب می‌شود تا قیمت نهایی هر ماسک  تعیین شود.

با این اوصاف هر کارگاه تولیدی ماسک در ماه می‌تواند حدود ۱.۴ میلیون ماسک تولید کند و از فروش آنها به ۷۰۰ میلیون تومان درآمد برسد. در صورت تولید مازاد ماسک در کشور، می‌توان از راه صادرات آنها نیز به ورود ارز به کشور کمک قابل توجهی کرد و بازار ارز را در کشور سر و سامان داد.

مناقصات تجهیزات پزشکی و ماسک

با توجه به دوران شیوع کرونا و افزایش نیاز ارگان ها و بیمارستان ها به لوازم بهداشتی، روزانه تعداد زیادی مناقصه تامین ماسک و یا تجهیزات بیمارستانی مثل ونتیلاتور، گان، شیلد … برگزار می شود که می توانید از طریق سایت هزاره از جزییات آن مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های تجهیزات پزشکی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجهیزات پزشکی, خرید ماسک, کرونا, مناقصه, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 212 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 12:21

مزایده ضایعات

در این مقاله از مجله هزاره به سراغ بازار پرسود تجارت ضایعات آهن می‌رویم. به همین منظور ابتدا باید بدانیم این ضایعات چه تعریفی دارند؟ ضایعات آهن درواقع به تولیدات معیوب و ضایعات چدنی و فولادی غیرقابل مصرف اطلاق می‌شود. در حالت کلی به موادی که بازیافت پذیر هستند ضایعات گفته می‌شود و در این حالت مواد دور ریخته شده در صنایع ساختمانی، خودروسازی و غیره که می‌توان آنها را بازیافت کرد، جزو ضایعات قرار می‌گیرند.

ضایعات آهن و فلزات ارزش پولی زیادی دارند و پس از بازیافت مجددا به چرخه تولید برگردانده می‌شوند. به همین دلیل به آنها قراضه هم گفته می‌شود. این روزها تجارت ضایعات آهن رشد بسیاری را تجربه کرده و افراد بیشتری در مزایده ضایعات آهن و در سراسر جهان شرکت می‌کنند زیرا این مزایدات فرایندی سودآور برای آنها است. گاهی اوقات از این تجارت به عنوان یک حرفه هم استفاده می‌شود. هر نوع ضایعات فلزی مانند ماشین‌های خراب، قلع، قوطی و غیره می‌تواند در این مزایدات به فروش برسد. در ادامه به انواع ضایعات آهن و نحوه شرکت در مزایدات این ضایعات می‌پردازیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

ضایعات آهن شامل چه مواردی می‌شود؟

ضایعات آهن به سه دسته فلزی، غیر فلزی و آهن تقسیم بندی می‌شوند. در این دسته از ضایعات انواع آهن، برنج، مس، آلومینیوم، سرب، روی، فولاد و غیره وجود دارد که در وب سایت‌های مختلف مزایداتی به چشم می‌خورد. این قطعات در فرایند بازیافت و با استفاده از یک کوره قوس الکتریکی به ابزارهایی باکیفیت تبدیل می‌شوند. آلومینیوم‌ها معمولا در دماهای پایین‌تری از دیگر فلزات ذوب می‌شوند و به همین دلیل هم به انرژی کمتری نیاز دارند. با بازیافت این مواد نه تنها به محیط زیست کمک زیادی می‌شود؛ بلکه در فرایند تولید یک پس انداز اقتصادی مناسبی به وجود خواهد آمد.

از ضایعات در مصارف هنری و صنعتی هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال از توده‌های فلزات در ساخت مجسمه‌های هنری استفاده می‌شود و یا از آنها به صورت گسترده در صنعت ساخت و ساز کمک گرفته می‌شود. ساخت پل‌ها و جاده‌ها و یا صنعت حمل و نقل و تولید خودرو، هواپیما و دیگر گزینه‌ها به بازیافت این مواد نیاز دارد. به همین دلیل هم فرایند ساخت و بازیافت با هزینه کمتری در مقایسه با تولید اولیه انجام می‌گیرد و به مصرف کننده هم کمک بیشتری خواهد شد. ابزارهای تولید شده در فرایند بازیافت این ضایعات باید به صورتی ساخته شوند که در ابتدا به حالت بی‌مصرف درآمده و سپس بازیافت و تولید شوند و به شکل نهایی و جدید تبدیل گردند تا به این صورت در اقتصاد و محیط زیست بتوانند کاربرد داشته باشند.

مزایده آهن آلات

مزایده ضایعات آهن

پس از آنکه ضایعات آهن در صنعت‌های مختلفی مانند ساختمان سازی، کارخانه‌ها و غیره به وجود آمد، کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف این ضایعات را در فرایند مزایده برای فروش قرار می‌دهند و طی یک اطلاعیه عمومی آن را به اطلاع افراد می‌رسانند. افرادی که  قصد شرکت در مزایده را دارند، با قبول شرایط و ارسال مدارک، در صورتی که مبلغی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده اعلام کرده باشند و این رقم بالاترین میزان در میان رقبا باشد، می‌توانند این ضایعات را خریداری کنند.

اگر می‌خواهید بهترین قیمت را در روند مزایدات پیشنهاد دهید بهتر است به سایت‌های مزایده و مناقصه سری بزنید. برخی از این سایت‌ها اطلاعات دقیقی در ارتباط با تاریخچه کالاهای مبادله شده جمع آوری می‌کنند و بررسی نمودار آنها به شما کمک می‌کند تا قیمت مناسبی از ضایعات به دست بیاورید. مزایدات ضایعات آهن در حالت کلی نقش بسیار مهمی در ساخت وسایل و همچنین کمک به محیط زیست دارد و به همین دلیل هم با استفاده درست از آنها می‌توان به نسل‌های بعدی هم کمک زیادی کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های قطعات مس، برنج، استیل» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ضایعات آهن, مزایده, مزایده آهن آلات, مزایده ضایعات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 431 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 12:15

رتبه شرکت

رتبه بندی یا گرید یک نوع معیار صلاحیت گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت خدمات پیمانکاران است. این کار با هدف دفاع از حقوق بهره وران و توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام گرفته است. بنابراین رتبه بندی شرکت‌ها برای شرکت در مناقصات پروژه‌های عمرانی و اجرای این پروژه‌ها ضرورت دارد. به همین منظور، شرکت‌ها برای حضور در مناقصات دولتی یا خصوصی نیازمند گواهینامه‌ای با نام رتبه یا گرید شرکت هستند که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ می‌شود.

انجام این رتبه بندی با توجه به میزان سطح علمی، توانایی، عملکرد و ارائه تسهیلات تعیین می‌شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه دارد‌ تا با توجه به آیین نامه و دستورالعمل‌های موجود خود شرکت‌های متقاضی را رتبه بندی کند. علاوه بر این رتبه شرکت‌ها می‌تواند در طول زمان هم کمتر یا بیشتر شود؛ که این موضوع به عواملی مانند تعداد نیروی انسانی و میزان سابقه کار آنها، سوابق شرکت و مبلغ قراردادهای آن و توانایی مالی با توجه به اظهارنامه مالیاتی شرکت بستگی دارد. ما در ادامه به نکات مهمی در ارتباط با رتبه بندی شرکت‌ها و حضور آنها در مناقصات می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

انواع شرکت‌ها برای دریافت رتبه بندی

شرکت‌ها با توجه به نوع فعالیت خود برای دریافت رتبه بندی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • شرکت‌های مشاور
  • شرکت‌های پیمانکار
  • شرکت‌های طراحی و ساخت (EPC )
  • شرکت‌های انفورماتیک
  • شرکت‌های انبوه ساز

فواید رتبه بندی پیمانکاران

  • از مهم‌ترین فواید گرید بندی شرکت‌ها آن است که این شرکت‌ها برای حضور در مناقصات دولتی نیازمند دارا بودن این صلاحیت و رتبه هستند.
  • سرمایه گذار با آگاهی کامل از رتبه شرکت‌ها و بررسی توان فنی و مالی آنها، راحت‌تر می‌تواند در انتخاب شرکت مناسب برای انجام پروژه خود تصمیم بگیرد.
  • انجام رتبه بندی شرکت‌ها در صنایع مختلف موجب می‌شود تا شرکت‌ها نمای کلی بهتری داشته و نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با هم مشخص شود.
  • همه شرکت‌ها برای عقد قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به رتبه بندی نیاز دارند و مراکز دولتی این اجازه را ندارند که با شرکت‌های بدون رتبه قرارداد منعقد کنند.
رتبه بندی شرکت ها

لزوم دارا بودن رتبه بندی برای شرکت در مناقصات

همانطور که اشاره کردیم پیمانکاران برای حضور در مناقصات سازمان‌های دولتی نیازمند دارا بودن رتبه بندی هستند. بنابراین برای اخذ این رتبه بندی باید به سامانه الکترونیکی ساجات مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را انجام دهند. سپس نیاز است تا مدارک لازم برای اخذ رتبه در این سامانه بارگذاری شود. پس از گذراندن فیلترهای مختلف شرکت می‌تواند رتبه خود را کسب کند.

با رتبه بندی شرکت‌ها برگزاری مناقصه‌های بزرگ سر و سامان بیشتری پیدا می‌کند و به این صورت سطح اعتبار و صلاحیت شرکت‌ها با یک میزان برای مناقصه گزاران سنجیده خواهد شد. با این کار افراد سودجوی کمتری هم در مناقصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و تنها شرکت‌های حرفه‌ای در میدان رقابت مناقصه باقی خواهند ماند. با برگزاری مناقصات دولتی، شرکت‌هایی که دارای رتبه بندی هستند موظف هستند تا در تاریخ تعیین شده پیشنهادات و مدارک خود را ارئه کنند. در صورت نیاز به ضمانت‌ نامه این شرکت‌ها موظف هستند مبلغ تعیین شده را نیز در قالب ریال یا ارز خارجی ارائه کنند. زیرا در صورت نداشتن ضمانت نامه در مناقصه شرکت داده نخواهند شد. پس از این مرحله تا زمان تعیین شده، سازمان دولتی فرصت دارد تا اقدام به بازگشایی پیشنهادات مناقصه گران کرده و برنده مناقصه را با کمترین مبلغ پیشنهادی اعلام کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های خدمات ساختمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اخذ رتبه, برگزاری مناقصات, رتبه بندی شرکت ها, رتبه پیمانکاری, مناقصات, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 30 فروردين 1401 ساعت: 12:07

مناقصه خدمات

خدمات نظافتی درواقع خدماتی هستند که توسط شرکت‌ها و با هدف کمک کردن به دیگران در انجام امور خدماتی و نظافتی ارائه می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی این خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهند و عمدتا خدمات آنها در حوزه نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت شرکت‌ها ، پذیرایی از مراسم ، قالیشویی ، اسباب کشی و غیره است.

شرکت‌های خدمات نظافتی برای انجام این امور با اعزام نیروهای نظافتچی که دارند به محل مشتریان به خانواده‌ها و مدیران ساختمان کمک کرده و در ازای آن دستمزد دریافت می‌کنند. برخی از خدمات نظافتی مانند قالیشویی درخواستی بوده و پس از تماس مشتری آنها در محل حاضر شده و فرش‌ها را برده و به کارگاه منتقل می‌کنند و بعد از شستشو و خشک کردن فرش‌ها آنها را به مشتری تحویل می‌دهند. ما در ادامه به وظایف شرکت‌های خدمات نظافتی، مزایای استفاده از آنها و حضور آنها در مناقصات مختلف می‌پردازیم.

وظایف شرکت‌‌های خدماتی

  • ثبت سفارش مشتریان به همراه آدرس و زمان سرویس دهی به آنها
  • هماهنگی با نیروهای خدماتی شرکت برای ارائه سرویس در زمان تعیین شده
  • اعزام نیروی خدماتی به منزل و یا محل مشتریان در زمان تعیین شده
  • پیگیری نیروهای خدماتی به منزل در زمان تعیین شده
  • گرفتن گزارش از مشتریان برای دریافت نحوه عملکرد نیروها
  • بررسی انتقادات و پیشنهادات احتمالی مشتریان
  • بهبود کیفیت خدمات ارائه شده
  • ارائه فاکتور به مشتریان در هنگام رسیدن نیروهای شرکت به محل مشتریان

علاوه بر وظایفی که شرکت‌های خدمات نظافتی دارند؛ ویژگی‌هایی را نیز دارند که اولین و مهم‌ترین آنها، دارا بودن شماره ثبت است. همچنین نیروهای شرکت باید جوان، متعهد و مجرب باشند و در سلامت کامل جسمی و روحی باشند. این دسته از شرکت‌ها باید برای ارائه خدمات خود در زمان مشخص شده حاضر شوند و تاخیر نداشته باشند. از سوی دیگر تعرفه انجام خدمات شرکت‌ها باید منطقی و مناسب بوده و با میزان کار همخوانی داشته باشد.

شرکت‌های خدمات نظافتی باید نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود را پذیرا باشند و در اصلاح کار خود تلاش کنند. معمولا این شرکت‌ها مهر رسمی دارند و نیروهای حاضر در محل باید این مهر را به همراه داشته باشند. علاوه بر این حفظ بهداشت و نظم در انجام کارها توسط نیروهای خدماتی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که این شرکت‌ها باید در نظر بگیرند.

مناقصه خدمات نظافتی

مزایای استفاده از خدمات نظافتی

  • شرکت‌های خدماتی همیشه در دردسترس بوده و این در حالی است که افراد نظافتچی ممکن است در زمان مورد نیاز در دسترس نباشند یا در محل دیگری مشغول به کار باشند.
  • شرکت در قبال مشتریان خود مسئولیت پذیر است در حالیکه افراد نظافتچی به تنهایی این مسئولیت را قبول نمی‌کنند.
  • تضمین کیفیت خدمات ارائه شده نظافتی توسط شرکت.
  • جبران کم کاری افراد نظافتچی ارسال شده توسط شرکت.

حضور خدمات نظافتی در مناقصات

بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی خدمات نظافتی مربوط به ادارات و سازمان‌های خود و یا زیر نظر خود را به این شرکت‌های پیمانکار می‌سپارند. برای واگذاری این خدمات نیاز است تا این شرکت‌ها در مناقصات سازمان‌های مناقصه گزار شرکت کرده و رقم خود را برای انجام خدمات مشخصی در یک پاکت مهر و موم شده ارائه دهند. در صورتی که رقم مناقصه گر از دیگر افراد شرکت کننده در مناقصه کمتر باشد، می‌تواند به عنوان برنده مناقصه اعلام شود و طی یک قرارداد خدمات نظافتی مکان مورد نظر را در طی دورانی مشخص که در قرارداد ذکر شده آغاز کند.

در این مناقصات، نوع کار، مدت زمان انجام آن و مدارکی که نیاز است تا مناقصه گران تحویل سازمان بدهند؛ قید می‌شود. در ضمن مناقصه گران باید مدارک و اسناد خود را تا تاریخ اعلام شده تحویل بدهند و سازمان نیز ملزم است تاریخ اعلام برنده مناقصه را اعلام کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ایاب و ذهاب» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : خدمات نظافتی, شرکت خدمات نظافتی, مناقصه, مناقصه خدمات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 12:29

خرید ضایعات

خرید ضایعات این روزها تبدیل به یک شغل پردرآمد شده است که افراد زیادی با استفاده از آن امرار معاش می‌کنند. ضایعات اما به موادی اطلاق می‌شود که برای انسان‌ها دیگر قابل استفاده نبوده و انواع مختلفی از لوازم الکترونیکی، کارتن، کتاب و غیره را شامل می‌شوند. بازاری که در این زمینه وجود دارد نیاز به سرمایه کمی داشته و شما از این راه می‌توانید به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید.

در کشورهای پیشرفته دنیا میزان تولید ضایعات بسیار بیشتر است. این ضایعات بعد از جمع آوری به انبارهای مختلف در اطراف شهرها رفته و برای بازیافت به کارخانه‌های مختلفی منتقل می‌شوند. علاوه بر این جمع آوری ضایعات و استفاده مجدد از آنها به محیط زیست هم کمک قابل توجهی می‌کند. خرید ضایعات با توجه به نوع آنها صورت می‌گیرد؛ بنابراین ما در ادامه به بررسی انواع ضایعات، معاملات آنها و مزایای خرید و فروش در این حوزه می‌پردازیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

انواع ضایعات

ضایعات در حالت کلی به ۴ دسته بندی تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

۱- ضایعات فلزی و غیرفلزی

۲- ضایعات الکترونیکی والکتریکی و غیرالکترونیکی

۳- ضایعات صنعتی 

۴- ضایعات خانگی

خرید ضایعات فلزی و غیر فلزی و انواع آن

در دسته بندی اول می‌توان ضایعات را به انواع فلزی و غیر فلزی تقسیم کرد. ضایعات فلزی به هر شی فلزی گفته می‌شود که کاربرد قبلی خود را از دست داده است و عمر مفیدی بیشتر از این میزان ندارد. این دسته از ضایعات شامل انواع  آهن، استیل،  چدن، آلومینیوم، مس، برنج، مفرغ، سرب، آلومینیوم و روی و سایر فلزات می‌شوند.

خرید ضایعات غیر فلزی هم شامل هر شی غیر فلزی می‌شود که کاربرد ندارد. در این دسته مواردی مانند  پلاستیک، کاغذ و کارتن، نخاله‌های غیرفلزی ساختمان از قبیل سنگ و گچ و سرامیک، شیشه ، لاستیک، مواد شیمیایی، روغن، ضایعات کشاورزی و حتی نان خشک و غیره وجود دارند.

مزایده ضایعات فلزی

خرید ضایعات الکترونیکی و الکتریکی و غیر الکترونیکی

در دسته بندی دیگر می‌توانیم ضایعات را به دو دسته الکترونیکی و الکتریکی و غیر الکترونیکی تقسیم کنیم. ضایعات الکترونیک و الکتریکی شامل لوازمی می‌شوند که کارکرد خود را از دست داده و دست دوم شده‌اند. انواع موبایل، قطعات کامپیوتر، تلویزیون، رادیو، سیم و کابل و باتری و سایر وسایل برقی خونگی از قبیل ماشین لباسشویی، یخچال ، کولر وغیره در این دسته قرار می‌گیرند. ضایعات غیرالکترونیکی هم آن دسته از ضایعاتی هستند که جز دسته اول قرار نمی‌گیرند.

خرید ضایعات صنعتی و انواع آن

ضایعات صنعتی آن دسته از ضایعاتی هستند که در واحدهای صنعتی و تولیدی به وجود می‌آیند. این دسته از ضایعات شامل انواع مواد شیمیایی، فلزات، مواد پلاستیکی ، تولیدات مرجوعی غیر مفید  و غیره می‌شود. برخی از این ضایعات صنعتی به عنوان مواد ساختمانی بازیافت می‌شوند.

خرید ضایعات خانگی

همانطور که ضایعات صنعتی در مناطق صنعتی تولید می‌شوند؛ ضایعات خانگی هم در مناطق مسکونی ایجاد می‌شوند. بسیاری از ضایعات  فلزی، غیرفلزی، الکترونیکی و غیرالکترونیکی در این گروه قرار می‌گیرند.

معامله و خرید ضایعات

طی انجام معاملاتی مانند مزایده و دیگر خرید و فروش‌ها اقلام ضایعاتی مانند آهن آلات، کارتن، پلاستیک و غیره با استفاده از ماشین‌هایی مانند وانت و کامیون و غیره به انبارهایی منتقل می‌شود و در حجم‌های ۱۵ تا ۲۰ تن به کارخانجات فروخته می‌شود. بخش اصلی درآمد در این قسمت به وجود می‌آید. درواقع افراد با فروش آنها به کارخانجات سود بسیاری به دست می‌آورند زیرا کارخانجات آهن آلات و دیگر ضایعات را به قیمت خوبی خریداری می‌کنند. با این کار آنها از این ضایعات در صنایع خود استفاده می‌کنند.

طی مزایداتی که برای خرید ضایعات صورت می‌گیرد؛ شرکت‌های دولتی و خصوصی اقلام ضایعاتی خود را اعلام کرده و شرکت کنندگان در مزایده اقدام به ارائه پیشنهادات خود بر اساس شرایط مزایده می‌کنند. در نهایت آن شرکت کننده‌ای می‌تواند ضایعات را خریداری کند که قیمتی بالاتر از مبلغ کارشناسی و بیش از دیگران اعلام کرده باشد.

مزایای خرید و فروش ضایعات

  • حفاظت از محیط زیست
  • درآمد مناسب
  • امکان خود اشتغالی
  • هزینه راه اندازی کم
  • تقاضای ثابت

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های انواع کاغذ و صنایع سلولزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مناقصه,مزایده,ضایعات صنعتی,ضایعات فلزی,هزاره,مزایده ضایعات, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 29 فروردين 1401 ساعت: 12:17

پیمانکاری تاسیسات

پیمانکاری تاسیسات شامل پیمانکار تاسیسات برق، پیمانکار و مجری تاسیسات مکانیکی در یک ساختمان می‌شود. تاسیسات مکانیکی شامل طراحی و پیاده سازی انواع تاسیسات در یک ساختمان مانند موتورخانه، سیستم‌های مرکزی گرمایش و سرمایش هوشمند ساختمان، سیستم‌های گرمایش از کف، برج‌های خنک کننده، اسپیلت و غیره   است که توسط مهندسین و پیمانکارانی که کار تاسیسات مکانیکی ساختمان را انجام می‌دهند؛ تایید می‌شود. در یک دسته بندی کلی تاسیسات مکانیکی به ۹ مورد تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، تاسیسات بهداشتی / آب و فاضلاب، تاسیسات گاز رسانی، تاسیسات استخر، تاسیسات آتش نشانی، تاسیسات و تهویه بیمارستان‌ها، تاسیسات سیستم‌های بخار، تاسیسات پله برقی و آسانسور و تاسیسات آبنما و فواره  تقسیم می‌شود.

در پیمانکاری تاسیسات، تاسیسات برق هم شامل سیستم  برق رسانی به تمام سازه و طراحی‌های خاص مربوط به سیم کشی و سیستم‌های خاص برقی در یک ساختمان می‌شود. طراحی و پیاده سازی انواع تاسیسات در یک سازه نیازمند دقت و ظرافت بسیاری است و به همین دلیل هم با محاسبات دقیق و بر اساس استانداردهای تعیین شده صورت می‌گیرد. در صورت رعایت نشدن این استانداردها احتمال مشکلاتی در آینده وجود دارد. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی انواع پیمانکاری تاسیسات ساختمان و روند مناقصات آنها می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

انواع پیمانکاری تاسیسات ساختمانی

تاسیسات ساختمان در دو بخش صنعتی و ساختمانی صورت می‌گیرد. برای مثال در تاسیسات مکانیکی بخش صنعتی مواردی مانند اجرای سیستم تصفیه آب و فاضلاب، سیستم آتش نشانی و غیره وجود دارد و در بخش ساختمانی مواردی همچون فاضلاب و آب رسانی، سیستم تهویه مطبوع که شامل انواع سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، دریچه‌های هوا و اگزاست و انواع تاسیسات استخر مطرح است.

در اجرای انواع سازه، اجرای تاسیسات آنها بر عهده پیمانکار تاسیسات مکانیکی و یا الکتریکی است. برخی از پیمانکاران در هر دو این زمینه فعالیت می‌کنند و برخی نیز تنها در یک زمینه تخصص دارند. به همین دلیل نیاز به عقد قراردادهای مجزا وجود دارد.

مناقصه پیمانکاری تاسیسات

روند مناقصات پیمانکاری تاسیسات

در هر پروژه‌ای، کارفرمایان با برگزاری انواع مناقصات در زمینه اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می‌توانند پیمانکار مورد نظر خود را که ویژگی و شرایط مد نظر آنها را داشته باشد انتخاب کنند. به همین منظور  در پیمانکاری تاسیسات نیز، کارفرما موضوع یک پروژه را اعلام می‌کند و ضوابط و شرایط شرکت در این مناقصات را نیز ارائه می‌کند. در این صورت پیمانکاران تاسیساتی که دارای شرایط مذکور هستند می‌توانند با در نظر گرفتن تجربه و مهارت خود در این زمینه و پس از مطالعه موضوع پروژه، پیشنهادات فنی و مالی خود را برای اجرای کار به کارفرما و در مدت زمان اعلام شده؛ ارائه کنند.

پس از سپری شدن این مرحله از فرایند مناقصه، کارفرما پیشنهادات ارسال شده را به صورت دقیق بررسی و مطالعه می‌کند و با توجه به قیمت و خدمات اعلام شده از سوی مناقصه گران و با در نظر گرفتن شرایط فنی و اجرایی پروژه، آن پیمانکاری را که برای اجرای پروژه گزینه مناسب‌تر است و قیمت پایین‌تری را اعلام کرده است برنده مناقصه اعلام می‌کند. پس از انتخاب پیمانکار هم موارد مهم در ارتباط با اجرای پروژه بررسی شده و قرارداد پیمانکاری ما بین کارفرما و برنده مناقصه منعقد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پیمانکاری» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : پیمانکار تاسیسات, تاسیسات برق, تاسیسات مکانیکی, مناقصه, مناقصه تاسیسات, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 419 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 18:05

مزایده ستاد مبارزه با مواد مخدر

ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با هدف پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و بر طبق ماده ۳۳ قانون مبارزه با مواد مخدر که در سال ۶۷ به تصویب رسیده‌ است؛ تشکیل شده است. این ستاد بر اساس تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده و همه عملیات اجرایی و قضایی و برنامه‌های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغات علیه مواد مخدر توسط این مرکز صورت می‌گیرد.

در واقع ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر از هر نوع مانند تولید، توزیع، خرید و فروش و استعمال آنها شکل گرفته است و همه عملیات اجرایی و قضایی و برنامه‌های پیشگیری و آموزشی را نیز انجام می‌دهد. در این ستاد رئیس جمهور، رئیس ستاد است و دیگر اعضای آن دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران، رئیس سازمان زندان‌ها، فرمانده نیروی بسیج و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به وظایف ستاد پرداخته و به فعالیت‌های این ستاد در حوزه مزایدات اشاره می‌کنیم.

وظایف ستاد چیست؟

ستاد مبارزه با مواد مخدر در تمامی ابعاد مقابله با مواد مخدر مانند مقابله با ورود مواد مخدر به کشور، مقابله با عرضه، درمان و بازپروری و تبلیغات، اقدام به سیاستگزاری، برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت می‌کند. اما این کارها به روش‌های زیر انجام می‌گیرند:

  • تعیین و تصویب خط مشی اجرائی و قضائی و پژوهشی در کلیه ابعاد مبارزه با مواد مخدر.
  • تعیین خط مشی لازم برای ورود به بخش خصوصی و تعاونی مانند انجام خدمات حمایتی، تاسیس انجمن‌های خیریه و مردمی، کلینیک‌های درمان و غیره.
  • تصویب آئین نامه‌ها و طرح‌ها ارائه‌ها شده از سوی دستگاه‌های اجرائی و قضائی.
  • تصویب برنامه و بودجه سالانه ستاد و نظارت بر نحوه هزینه کردن این اعتبارات.
  • نظارت بر حسن اجرای قانون و ارائه نظرات اصلاحی.
  • ارزیابی عملکرد دستگاه‌هایی که در ستاد عضو هستند.

مزایدات ستاد مبارزه با مواد مخدر

ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئول ضبط و توقیف اموال موجود و کشف شده مجرمان در حوزه مواد مخدر است. این اموال که شامل انواع خودرو، ملک، ویلاهای لوکس و دیگر لوازم قاچاقچیان مواد مخدر می‌شود به نفع دولت ضبط شده و با مزایده گذاشتن آنها و فروش این اموال، درآمد حاصل با توجه به شرایطی که ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین می‌کند هزینه خواهد شد.

این اموال در درجه اول و در صورت تشخیص و نیاز ستاد مورد استفاده این ستاد قرار می‌گیرند اما در صورتی که دبیر ستاد آن را برای ماموریت و کارها لازم نداند، کمیسیون فروش ستاد اقدام به فروش این اقلام و با حضور نماینده سازمان کاشف با استفاده از فرایند مزایده و با رعایت قوانین خواهد کرد. در این شیوه شرکت کنندگان مبلغ پیشنهادی خود را در طی پاکت‌هایی که ارسال می‌کنند اعلام کرده و در صورتی که مبلغ آنها بیشتر از قیمت کارشناسی باشد و بالاترین قیمت پیشنهادی باشد، می‌توانند برنده مزایده شوند. وجوه به دست آمده از مزایدات برای تجهیز و تقویت ستاد مبارزه با مواد مخدر  و مبارزه با انواع تخلفات توسط این سازمان به کار گرفته خواهد شد.

خودروهایی که توسط این ستاد برای امر مزایده در نظر گرفته می‌شوند؛ روند خاصی را طی کرده و آن دسته از خودروهایی که حامل انواع مواد مخدر بوده‌اند باید ابتدا استعلام گیری آنها توسط مراجع قضایی انجام شده و سپس به فرایند مزایده وارد شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های اموال اسقاطی و مازاد» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ستاد مبارزه با مواد مخدر, مزایده, مزایده املاک, مزایده خودرو, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 334 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 17:56

صنعت بازیافت

در این مقاله از مجله هزاره می‌خواهیم به سراغ موضوع بازیافت و بازار پردرآمد این دورریختنی‌ها برویم. همه فعالیت‌هایی که ما به صورت روزمره انجام می‌دهیم دارای دورریختنی و پسماندهایی است که برخی از آنها ارزشمند هستند و قابلیت آن را دارند که مجدد استفاده شوند.

در همین زمینه هم خرید و فروش ضایعات و بازیافت آنها یک شغل پردرآمد است. درواقع این شغل به بازیافت بیشتر زباله‌ها و نجات محیط زیست هم کمک قابل توجهی می‌کند.

ضایعات درواقع موادی هستند که دیگر برای انسان‌ها قابل استفاده نبوده و با خرید و فروش آنها می‌توان درآمد بسیار و مشاغل زیادی ایجاد کرد. این مواد شامل انواع کاغذ، کتاب‌های کهنه، وسایل الکترونیکی مستعمل و غیره می‌شوند.

در کشورهای توسعه یافته ضایعات و در نهایت بازیافت بیشتری وجود دارد. در ادامه به نحوه جمع آوری مواد بازیافتی و معاملات آنها می‌پردازیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

نحوه جمع آوری مواد بازیافتی

ضایعات پس از جمع آوری به انبارهایی در حومه شهرها منتقل می‌شوند و در این مرحله بعد از تفکیک به کارخانه‌های بازیافت می‌روند. در برخی از مواقع در همین انبارها دستگاه‌هایی وجود دارند که ضایعات را تفکیک را  می‌کنند و مواد بازیافتی را به صورت فشرده درمی‌آورند. این کار به حمل و نقل این مواد کمک زیادی می‌کند.

بازیافت خشک

مواد بازیافتی به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • ضایعات ساختمانی : این دسته شامل انواع فلزات به خصوص فولاد، سیم، کابل، پلاستیک و غیره می‌شوند که در حین ساخت و ساز و یا تخریب تولید می‌گردند. این ضایعات در طی مزایده خرید و فروش شده و با توجه به وزنی که دارند به کارخانه‌های مختلف فروخته می‌شوند.
  • ضایعات فلزی : این دسته از ضایعات شامل آهن و مس، آلومینیوم، چدن و روی می‌شود که قیمت آنها به صورت کیلویی و با توجه به قیمت جهانی فلزات تعیین می‌شود.
  • ضایعات مواد پلیمری : ضایعات لاستیک و پلاستیک و موادی از این دست، در این گروه جای می‌گیرند و به راحتی هم قابلیت بازیافت را دارند. این دسته از ضایعات به حدی پرسود است که حتی بخش از هزینه‌های کارخانه‌های پلیمری را تامین می‌کند.
  • ضایعات ‌کارتن و کاغذ : این دسته از مواد کاغذی و کارتن‌های خالی و باطله با دستگاه‌های پرس کوچک شده و به کارخانه‌های بازیافت می‌روند.
  • ضایعات چوب : تراشه‌های چوبی در اصطبل و محل پرورش حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا در دکوری‌ها و دیگر وسایل چوبی کاربرد خواهد داشت.
  • ضایعات روغن سوخته : این ضایعات شامل انواع روغن خوراکی و مواد معدنی است که به روغن سوخته هم معروف است. اگر این مواد بازیافت نشوند با رها شدن در محیط زیست موجب آلودگی خواهند شد زیرا فرایند تجزیه آنها بسیار کند است. از این ضایعات برای آب بندی و جلوگیری از زنگ زدگی فلزات استفاده می‌شود.
  • ضایعات شیشه و بلور: این ضایعات شامل خرده شیشه حاصل از شکستن ظروف و در و پنجره‌ها است که به کارخانه‌های شیشه و بلور می‌رود.
  • ضایعات شیمیایی : این گروه طیف وسیعی از مواد شیمیایی را شامل می‌شود که در مقایسه با دیگر ضایعات خطرناک‌تر است. و در صورت بازیافت نشدن به محیط زیست آسیب زیادی خواهد زد.
  • ضایعات الکترونیک : این دسته از مواد بازیافتی شامل انواع کامپیوتر و گوشی سوخته و هر نوع لوازم الکترونیکی است، که برای بازیافت فلزات از آنها استفاده می‌شود.
  • ضایعات کشاورزی و دامداری : در این دسته مواد مختلفی وجود دارد. موادی مانند ضایعات حاصل از برداشت محصولات کشاورزی که می‌توان از آنها برای خوراک دام یا خمیر کاغذ استفاده کرد.

معاملات ضایعات

قیمت بازار خرید و فروش ضایعات هم به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل می‌تواند موقعیت جغرافیایی، درجه صنعتی شدن و سطح مشارکت در اقتصاد جهانی باشد. خرید و فروش ضایعات یک شغل سودآور است که هر فردی با حداقل سرمایه می‌تواند آن را انجام دهد.

درواقع همه افراد می‌توانند با خرید مواد بازیافتی و شرکت در مزایدات این مواد وارد این عرصه پرسود شوند. با این کار نه تنها سود زیادی نصیب شرکت کنندگان در مزایدات این دسته از مواد می‌شود.

بلکه در منابع طبیعی هم صرفه جویی شده و به پاک سازی محیط زیست کمک قابل توجهی خواهد شد . در برخی از مزایدات بازیافت، تفکیک آنها در مبدا و در برخی از آنها تفکیک در مقصد وجود دارد .

این موضوع بر عهده کارخانه و یا شرکتی است که اقدام به فروش و برگزاری مزایده مواد بازیافتی می‌کند. بخش زیادی از مزایدات بازیافت توسط شهرداری‌ها و پیمانکاران آنها انجام می‌شود. مزایده های که توسط شهرداری ها انجام می شود در آنها نوع بازیافت و قیمت پایه و کارشناسی شده آنها هم قید می‌شود.

برای مثال بازیافت خشک در سطح شهر و اعلام مبلغ و تاریخ مزاید. در این صورت شرکت کنندگان با ورود به مزایده می‌توانند برنده این فرایند شده و سود بسیاری را به دست بیاورند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های صنایع شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استعلام, مزایدات, مزایدات بازیافت, مزایده, مزایده تفکیک ضایعات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 12:21

ضایعات کارتن

ضایعات کارتن یکی از مشاغل پرسود در حوزه بازیافت است. زباله طلا درواقع اصطلاحی است که به کارتن‌ها و مقواهای ضایعاتی گفته می‌شود. گاهی اوقات ضایعات کاغذی در ایران به دیگر کشورها هم صادر می‌شود.

اما این ضایعات شامل چه مواردی می‌شود؟ کارتن و مقوا یکی از کم هزینه‌ترین و در عین حال مقاوم‌ترین محصولات برای بسته بندی محصولات مختلف است که به همین دلیل هم در صنایع مختلف کاربرد دارد. اما این محصولات پس از استفاده بدون استفاده می‌شوند.

پیش از این ضایعات کاغذی بازیافت می‌شد اما این روزها با افزایش قیمت مواد اولیه تولید کارتن و مقوا ضایعات آن از کاغذ جدا شده است. در برخی از مواد کارخانه‌ها بسته بندی‌های خود را از مراکز توزیع پس می‌گیرند تا مجدد از آنها استفاده کنند.

برای مثال برندهای خانگی لوازم خانگی کره‌ای زمانی که محصولات خود را می‌فروشند کارتن آنها را پس می‌گیرند و این مساله به خودی خود نشان می‌دهد که در همه جای دنیا مقوای ضایعاتی مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات تولید شده با ضایعات کاغذی

از ضایعات کارتن برای تولید بسته بندی جدید استفاده می‌شود با توجه به گران بودن و کمیاب بودن مواد اولیه ترجیح بر استفاده مجدد از این ضایعات است. از سوی دیگر تولید کارتن با مواد اولیه آسیب زیادی هم به محیط زیست وارد خواهد کرد. زیرا درخت زیادی برای این کار باید قطع شود و به طبیعت آسیب زیادی وارد می‌شود. تجارت کارتن این روزها در حدی است که حتی از بازیافت کاغذ باطله هم بخش‌های مختلف کارتن تولید می‌شود. البته باید توجه داشت که مقوا و کاغذ را بیش از ۷ بار نمی‌توان بازیافت کرد و پس از این مرحله از آنها به عنوان سوخت کارخانه‌های کاغذ سازی استفاده می‌شود. به غیر از بسته بندی‌های جدید، محصولات زیر هم با استفاده از این ضایعات تولید می‌شود:

  • کاشی‌های سقفی
  • دیوار پوش
  • صنایع و هنرهای دستی
  • کاغذهای فلوتینگ، وایت تاپ و تست لاینر
ضایعات کاغذ

انواع ضایعات کارتن

این نوع ضایعات هم خود دارای انواع مختلفی است که توسط مشاغل مختلف ایجاد می‌شود:

  • مقوای پشت خاکستری
  • مقواهای ایندربورد
  • مقوای پشت سفید
  • کارتن
  • مقوای کرجی

ضایعات کارتن غیرقابل بازیافت

برخی از این ضایعات، برخلاف موارد بالا قابلیت بازیافت را به دلایل مختلف ندارند:

  • کارتن‌های خیلی کثیف مثل کارتن میوه‌های آبدار
  • فویل پیچ شده
  • ریز و خرد شده
  • آغشته به مواد دیگر مانند کارتن‌های فست فودها
  • آغشته به مواد نفتی مانند کاغذهای رنگی براق

معاملات ضایعات انواع کاغذ و قیمت آنها

استفاده از ضایعات کاغذی به صرفه جویی در هزینه بسته بندی کمک کرده و در مصرف آب هم صرفه جویی می‌شود زیرا فرایند تخمیر مواد اولیه مقوا و کاغذ جدید به آب بسیار زیادی نیاز دارد. این کار به حفظ منابع زیست محیطی هم کمک کرده و مشاغل جدیدی را نیز ایجاد می‌کند.

به همین دلیل هم معاملات زیادی در این زمینه انجام می‌شود. ضایعات کارتن توسط شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی و بر اساس وزن آنها به مزایده عمومی گذاشته می‌شود. برای این کار شرکت کنندگان می‌توانند از این اقلام مزایداتی دیدن کرده و نسبت به ارسال مدارک خود اقدام کنند.

در این دسته از فرایندها شرکت‌ها اقلام ضایعاتی خود مانند مقوا، کارتن و غیره را که معمولا در انبار خود موجود هستند در طی مدت زمان مشخصی برای مزایده قرار می‌دهند. پس از باز کردن پاکت شرکت کنندگان فردی برنده مزایده خواهد بود که بیشترین رقم را اعلام کرده باشد و از رقم کارشناسی هم بالاتر باشد.

قیمت ضایعات کارتن هم به مواردی مانند مواد اولیه، محل خرید ضایعات مقوا، زمان خرید و فروش ضایعات، چاپ دار بودن یا نبودن کارتن‌های ضایعاتی، تمیز  بودن مقواها و تعداد بازیافت شدن آنها بستگی دارد. بنابراین به هر میزان که کیفیت کارتن ضایعاتی بالاتر باشد؛ قیمت آن هم بیشتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده انواع کاغذ و صنایع سلولزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استعلام, خرید ضایعات, خرید ضایعات کارتنی, خرید ضایعات کاغذی, ضایعات کارتن, ضایعات کارتنی, ضایعات کاغذی, مزایدات, مزایده, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 394 تاريخ : يکشنبه 28 فروردين 1401 ساعت: 12:14

ماشین آلات ساختمانی

در پروژه‌های ساختمانی برای حمل مصالح ساختمانی و بلوک‌های ساختمان سازی نیاز به وسایلی است که این تجهیزات سنگین را حمل و جابجا کنند. به همین دلیل هم در این زمینه ماشین آلات ساختمانی ماشین‌هایی هستند که برای ساخت در مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شوند. این ماشین‌ها با توجه به عواملی مانند مساحت زمین، ارتفاع ساختمان، محدودیت‌های موجود، زمان تحویل پروژه و همچنین نوع اسکلت‌ بندی ساختمان در یک پروژه ساختمانی به کار گرفته می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی بیشتر برخی از انواع ماشین آلات ساختمانی و مناقصات آنها می‌پردازیم. پس در ادامه با مجله هزاره همراه شوید.

انواع ماشین آلات ساختمانی

با توجه به نوع پروژه که می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد و سرعت کار و زمان اتمام پروژه، از برخی از ماشین آلات ساختمانی زیر استفاده می‌شود:

بیل مکانیکی

یکی از مفیدترین و ضروری‌ترین تجهیزات برای خاکبرداری و حفاری زمین بیل مکانیکی است. این وسیله می‌تواند به غیر از سنگ، انواع زمین‌ها را حفاری کند. بیل‌ها سرعت کمی دارند و برای خاک سست و ناپایدار بسیار کاربردی هستند. بیل‌هایی که دارای چرخ هستند سرعت بالاتری داشته و برای زمین سخت هم کاربرد دارند.

بکهو

بیل بکهو یا بیل عقب هم از دیگر ماشین آلات ساختمانی است که در امور ساختمانی و راهسازی استفاده شده و یک ابزار چند منظوره به شمار می‌رود. این ماشین در قسمت عقب خود هم یک بیل دارد و یک لودر نیز در قسمت جلویی آن قرار گرفته است که برای حفاری استفاده می‌شود. بنابراین با استفاده از لودر می‌توان در بارگیری و تخلیه مواد و با استفاده از بیل عقبی در انتقال مواد و حفاری از این دستگاه کمک گرفت.

دامپ تراک

دامپ تراک از جمله بزرگترین ماشین آلاتی است که در حوزه ساختمان هم کاربرد دارد. این ماشین توانایی جابجایی ۹۰ الی ۳۰۰ تن بار را دارد. از این دستگاه برای جابجایی انواع شن، ماسه، سنگ ریزه و نخاله‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

بیل کششی یا دراگلاین

بیل کششی هم از دیگر ماشین آلات سنگین است که در گروه بیل مکانیکی جا می‌گیرد. اما به جای حفر،  باکت یا جام ماشین در برابر مواد حفر شده کشیده می‌شود. این کار موجب می‌شود تا حجم بیشتری از مواد از جایی به جایی دیگر منتقل شوند. باکت در واقع ابزار اصلی حفاری بوده و توسط کابل به بوم متصل می‌شود. این ماشین‌ها برای حفاری مناطقی با خاک مرطوب مناسب هستند.

جرثقیل

جرثقیل هم از جمله ماشین آلات ساختمانی است که دارای سکوی چرخش ۳۶۰ درجه است. این نوع از جرثقیل‌ها برای پروژه‌هایی که نیاز به بلند کردن وسائل در مکان‌های مجاور دارند گزینه بسیار خوبی است. سکوی این ماشین بر روی چهار چرخ قرار گرفته است و دارای صفحه کنترل به همراه یک فرمان برای اجرای عملیات است.

ماشین آلات راهسازی

معاملات ماشین آلات ساختمانی

استفاده از ماشین آلات ساختمانی موجب پیشرفت و سرعت در کارهای ساختمانی می‌شود زیرا چند برابر نیروی انسانی و بدون نیاز به استراحت فعالیت می‌کند. بنابراین مناقصات و مزایدات در این حوزه می‌تواند معاملات پربازدهی باشد. معمولا شرکت‌های پیمانکاری و دیگر شرکت‌های دولتی و خصوصی در صورت نیاز اقدام به فروش انواع ماشین آلات سبک و سنگین مستعمل خود مانند وانت، جرثقیل، کامیون و غیره می‌کنند. این فروش از طریق برگزاری یک مزایده عمومی صورت گرفته و متقاضیان خرید این دست از ماشین آلات باید اقدام به ارائه مدارک مزایده کرده و شرایط مزایده شرکت مورد نظر را به خوبی بررسی کنند.

معمولا در مزایده ماشین آلات ساختمانی این دستگاه‌ها فاقد گارانتی هستند و وضعیت آنها به رویت برنده مزایده خواهد رسید. علاوه بر این، هزینه نقل و انتقال ماشین بر عهده فرد برنده مزایده خواهد بود این دست از اقلام مزایده‌ای به صورت تکی یا عمده و یک جا برای فروش به مزایده گذاشته می‌شوند. قیمت پایه ماشین آلات ساختمانی در معاملات پس از کارشناسی اعلام شده و فردی برنده مزایده است که رقمی بیشتر از دیگران و بیشتر از عدد کارشناسی را ارائه بدهد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده ابزارآلات صنعتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ماشین آلات ساختمانی, مزایدات, مزایده, مزایده ماشین آلات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 172 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 12:25

مزایده سازمان اموال تملیکی

همه ساله مقدار زیادی اموال و کالاهای قاچاق توسط پلیس کشف و ضبط می‌شود که دولت در قبال آنها وظیفه دارد برای نگهداری و فروش، این کالاها را به سازمان حراج الکترونیکی اموال تملیکی بسپارد. بنابراین مزایده تملیکی توسط این سازمان صورت خواهد گرفت. این اموال شامل کالاها و اموالی هستند که بر اساس قانون جمهوری اسلامی به تصرف، تملک و توقیف دولت درآمده‌اند. مانند کالاهایی که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف می‌شوند و یا اموال و کالاهایی که بر اساس احکام قضایی ضبط و مصادره می‌شوند. اموال بدون صاحب و یا با صاحبان متواری نیز مشمول قانون مزایده تملیکی می‌شود.

پیش از این گمرک، وظیفه جمع آوری و تعیین تکلیف این اموال و کالاها را بر عهده داشت اما بعد از  آن بر عهده کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بنیاد مستضعفان، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و دادستانی کل کشور قرار داده شد. در سال ۱۳۷۱ نیز با تصویب قانون این وظیفه بر عهده سازمان جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموال تملیکی قرار گرفت. در ادامه به بررسی اموالی که در جریان مزایده تملیکی به حراج گذاشته می‌شوند پرداخته و نحوه برگزاری مزایده آنها را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس ما را تا پایان همراهی کنید.

اموال تملیکی شامل چه مواردی است؟

بر اساس ماده یک قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، مواردی که در زیر اشاره می‌کنیم برای نگهداری و فروش و اداره آنها به مدیریت این سازمان نیاز دارند.

  • کالاهای دولتی و غیر دولتی متروکه و قاچاق قطعی شده. (کالای متروکه کالایی است که شرکت‌های تجاری و غیره وارد کشور کرده ولی نتوانسته‌اند آنها را ترخیص کنند. این کالاها در انبار گمرک باقی مانده و بعد از ۴ ماه متروکه به شمار می‌روند)
  • کالاهای قاچاق بدون صاحب و یا دارای صاحب متواری.
  • اموال و حقوق مالی که با توجه به احکام قضایی و یا اداری و صنفی و با روش‌های مختلف مانند ضبط، مصادره، استرداد، تملیک، جریمه و تعزیر مالی، هبه، صلح و غیره به مالکیت دولت درآمده‌اند.
  • اموالی که بر اساس اجرای اصل چهل و نهم قانون اساسی کشور و دیگر قوانین به تملک و تصرف دولت درآمده‌اند.
  • همه اموال و حقوق مالی که تحت سرپرستی، توقیف و یا مدیریت دولتی درآمده و یا به شکل‌های مختلف به تصرف دولت درآمده‌اند.
مزایده تملیکی

نحوه برگزاری مزایده سازمان اموال تملیکی

سازمان حراج اموال تملیکی با هدف تمرکز بر روی کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی كه به طور قانونی به تملک،‌ تصرف، تحت توقیف و یا مدیریت دولت در آمده، به وجود آمده است. این سازمان باید در مدت یک سال از تاریخ تحویل یا ضبط اموال تملیکی اقدام به فروش آنها در سامانه الکترونیکی مزایده اموال تملیکی نماید. این مدت زمان با توجه به تشخیص مجمع عمومی می‌تواند تا یک سال دیگر نیز تمدید شود. در گذشته مزایده تملیکی اموال منقول و غیرمنقول به صورت حضوری انجام می‌گرفت که با راه اندازی سامانه الکترونیک اموال تملیکی در سال ۱۴۰۰ تمامی فرایند فروش و مزایده تملیکی به صورت آنلاین و اینترنتی درآمد و با استفاده از سایت  tamliki.ir انجام گرفت.

برای شرکت در مزایده تملیکی ابتدا باید در سامانه عضو شوید و فرایند ثبت نام را انجام دهید. برگزاری مزایده تملیکی به صورت چند بار در سال انجام می‌گیرد و افراد می‌توانند با اطلاع از تاریخ مزایده اموال وارد این سایت شده و برای خرید اموال مد نظر خود اقدام نمایند. برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری مزایده، این سازمان در وب سایت خود یک تقویم مزایده اموال قرار داده است که زمان و تاریخ برگزاری مزایدات به اطلاع متقاضیان می‌رسد. در ابتدا فراخوان برای فروش از طریق مزایده اعلام می‌شود و اگر کالاها به فروش نرسد و در انبار باقی بماند با روش مناقصه به فروش می‌رود. پس از برگزاری مزایده، افراد در زمان مشخص می‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و فهرست برندگان حراج را مشاهده کنند.

افراد می‌توانند در این دسته از مزایدات شرکت کرده و با خرید مقرون به صرفه این کالاها، آنها را بازار آزاد با قیمت بهتری به فروش برسانند و از این طریق سود اقتصادی بیشتری را به دست بیاورند. برای اطلاع از برگزاری انواع مزایدات و مناقصات شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانید به وب سایت مزایده و مناقصه هزاره مراجعه کنید و از آگهی‌ها و اطلاع رسانی‌های این سامانه در حوزه مزایده تملیکی و دیگر موضوعات استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های اداره کل ابنیه و اموال تملیکی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سازمان تملیکی, مزایدات, مزایده, مزایده اموال تملیکی, مزایده خودرو, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 157 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 12:16

مزایده سایپا

مزایده سایپا طی روزهای اخیر انجام شد و بر اساس روال این مزایده که تمام آن به صورت آنلاین انجام گرفت؛ ۶۰۱ دستگاه فاقد گارانتی به صورت مزایده عمومی به فروش رسید. در این فرایند ثبت نام کنندگان با پرداخت ودیعه ۴ میلیون تومانی می‌توانستند در فرایند مزایده شرکت کنند. شرکت خودروسازی سایپا یکی از مهم‌ترین مراکز تولیدی و صنعتی در ایران است که سالانه تعداد زیادی مناقصه و مزایده در زمینه کاری خود برگزار کرده و با انجام این کار در بستر اینترنت، روندی سریع، شفاف و مشخص را برای مشارکت همه هموطنان در سراسر کشور فراهم می‌کند. اما شرایط برگزاری مزایده سایپا به چه صورتی است؟ در ادامه با این مقاله از مجله هزاره همراه شوید.

نحوه شرکت در مزایده سایپا

برای شرکت در این مزایدات و مشاهده قیمت خودروها و مشخصات آنها، باید به سامانه اینترنتی مزایده سایپا به نشانی https://auc.saipacorp.com  مراجعه کرده و در گام اول اقدام به ثبت نام کنید. چنانچه شما قبلا در این سامانه مزایده ثبت نام کرده باشید باید از قسمت ورود به سامانه استفاده کنید. در بخش مزایده باز شما می‌توانید مزایداتی که در آن زمان فعال هستند را مشاهده کنید.

در این بخش اطلاعاتی مانند نام خودرو، سال تولید خودرو، تصاویر خودرو، مشکلات و ایرادات خودرو به علاوه قیمت خودرو به شما نشان داده خواهد شد. قیمت‌هایی که در سامانه نمایش داده می‌شود، درواقع قیمت پایه کارشناسی این خودروها است که قیمت نهایی آن بستگی به مبلغ پیشنهادی مشتریان دارد. شما باید در قسمت قیمت پیشنهادی مبلغ مورد نظر خود را پیشنهاد کنید و دقت داشته باشید که این مبلغ باید بیش از مبلغ کارشناسی شده باشد.

چه کسی برنده مزایده است؟

برنده مزایده فردی خواهد بود که بیشترین قیمت پیشنهادی را برای خودروهای پیشنهادی ارائه بدهد. اگر بنا به هر دلیلی هم شخص برنده مزایده واجد شرایط از سوی سایپا شناخته نشود؛ برنده دومین نفری خواهد بود که بالاترین رقم پیشنهادی را ارائه کرده است.

شرایط برگزاری مزایده خودرو

خودروهایی که در فرایند مزایده سایپا عرضه می‌شوند؛ بدون گارانتی و بدون کارت طلایی تحویل برندگان مزایده خواهند شد. همچنین باید در نظر داشته باشید که به دلیل نگهداری طولانی مدت خودروهای مزایده در پارکینگ روباز این شرکت، امکان دارد برخی از قطعات خودرو مانند باتری، لاستیک‌ها و دیگر لوازم مصرفی آنها فرسوده شده باشند. بنابراین برنده مزایده باید همه این شرایط را پذیرفته باشد و با آگاهی بر این مسائل در روند مزایده شرکت کند. نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که در صورت عدم اطلاع برنده مزایده از این موضوع و مشاهده هرکدام از ایرادات موجود، شرکت سایپا هیچ مسئولیتی را در برطرف کردن این مشکلات بر عهده نخواهد گرفت.

در مزایده سایپا خودرو به صورت خاموش به مشتری تحویل داده می‌شود و احتمال دارد که بنزین نداشته باشد. علاوه بر این، برنده مزایده خود باید خودرو مزایده‌ای را از پارکینگ خارج کرده و سایپا این کار را انجام نخواهد داد و در قبال کسری خودروها مسئول نخواهد بود. بنابراین با توجه به قوانین سایپا، پس از فروش خودرو به برنده مزایده، خریدار نمی‌تواند هیچ گونه اعتراضی داشته باشد و این فرایند کاملا بر مبنای ریسک است.

از سوی دیگر در هنگام مزایده هم سایپا ایرادات کلی یک خودرو را بیان می‌کند و همه ایرادات و کسری لوازم در این اطلاعیه عنوان نمی‌شود. در همین زمینه هم سایپا اعلام کرده است که مسئولیتی برای رفع ایرادات عنوان شده یا حتی ایرادات عنوان نشده ندارد. فردی که برنده مزایده خودروسازی سایپا می‌شود باید حداکثر ظرف یک هفته برای تحویل خودرو اقدام کند. در غیر از این صورت شما باید به صورت روزانه جریمه تاخیر پرداخت کنید. این جریمه از بابت هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ است.

نکته دیگری که در این میان وجود دارد آن است که میزان کارکرد اعلام شده برای خودروهای مزایده‌ای سایپا، ممکن است اشتباه باشد و این عدم انطباق هم قابل پیگیری نخواهد بود و برنده مزایده حق اعتراض نخواهد داشت زیرا سایپا در این زمینه هم مسئولیتی را بر عهده نخواهد گرفت. برنده مزایده همچنین باید در صورت به اتمام رسیدن اعتبار بیمه نامه شخص ثالث خودرو، راسا باید اقدام به تمدید بیمه نامه و همچنین پرداخت جریمه دیرکرد کند. علاوه بر این در صورتی که فرد بیمه نامه معتبر را ارائه ندهد نمی‌تواند خودرو را تحویل بگیرد.

با در نظر گرفتن همه شرایط مزایده سایپا و پتانسیلی که صنعت خودرو سازی در بازار آزاد دارد و تفاوت قیمت خودروها به صورت دولتی و آزاد، شما می‌توانید به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین و اینترنتی و با مراجعه به وب سایتی که در بالا به آن اشاره کردیم در فرایند خرید خودروها با شرایط خاص شرکت کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های خودرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سایپا دیزل, مزایده, مزایده خودرو, مزایده سایپا, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 686 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 12:08

حد نصاب معاملات

برای آنکه حد نصاب معاملات ۱۴۰۰ را بدانیم؛ ابتدا باید به تعریف حد نصاب در معاملات بپردازیم. بنابراین با این مقاله از مجله هزاره همراه شوید. حد نصاب معاملات در واقع به مبلغی گفته می‌شود که از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی تعیین می‌شود تا در صورتی که در یک فصل، معاملات از حد نصاب کمتر شد، نیازی به ارائه اطلاعات کد اقتصادی و اطلاعات طرف معامله نباشد. بر این اساس، آن دسته از معاملاتی که از این مقدار مشخص شده، بیشتر باشند؛ نیاز است تا اطلاعات کامل طرف معامله ارائه شود. علاوه بر این در هنگام ارسال گزارشات خرید و فروش و معاملات فصلی، اگر مبلغ خریدهای انجام شده کمتر از ۵ درصد حد نصاب معاملات کوچک باشد؛ لیست گزارشات می‌تواند به صورت تجمیعی ثبت شود.

در یک تعریف کلی‌تر باید بگوییم که حد نصاب معاملات برای بخش‌های دولتی و به غیر از نیروهای مسلح در  نظر گرفته شده است. این بخش‌ها باید در برگزاری مناقصات قیمت معامله در مناقصات را به سه دسته تقسیم کنند: معاملات کوچک؛ معاملات متوسط و معاملات بزرگ. مبلغ معاملات متوسط و بزرگ با مشخص شدن حد نصاب معاملات کوچک و ضریبی از آن تعیین خواهد شد. این مبالغ توسط بانک مرکزی و بر اساس شاخص بهای کالا و خدمات مشخص می‌شوند. همانطور که اشاره کردیم در معاملات کوچک نیازی به ارائه اطلاعات طرف معاملات در گزارشات خرید و فروش فصلی وجود ندارد.

لزوم رعایت حد نصاب در برگزاری مناقصات دولتی

بر اساس قانون برگزاری مناقصات، تمام قوای سه گانه، سازمان‌ها و موسسات دولتی، بانک‌ها، بیمه، نهادهای اسلامی و غیره موظف هستند تا در برگزاری مناقصات خود این قانون را رعایت کنند. البته نیروهای مسلح دارای قوانین خاص خود هستند و نیازی به تبعیت از این قوانین ندارند.

نحوه تعیین حد نصاب معاملات

بر اساس تبصره یک از ماده ۳ قانون برگزاری مناقصات، وزارت امور اقتصاد و دارایی وظیفه دارد تا در ابتدای هر سال نصاب معاملات را با توجه به ارزش کالا و خدماتی که اعلام می‌شود و توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای تصویب به هیات وزیران پیشنهاد کند. اگر این پیشنهاد تایید شود، پیشنهاد مبلغ حد نصاب مشخص خواهد شد و بر این اساس حسابداران برای ثبت و ارسال گزارش فصلی در معاملات باید از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال حد نصاب معاملات کوچک در سال ۹۹ به استناد ماده ۳ قانون برگزاری مناقصات به شرح زیر بود:

  1. معادلات کوچک – تا سقف ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال
  2. معاملات متوسط – از سقف معاملات کوچک تا ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال 
  3. معاملات بزرگ – بیش از ۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

این اعداد هر سال تغییر خواهند داشت. کاربرد تعیین این اعداد درواقع در گزارشات خرید و فروش فصلی است. تمام حسابداران بر اساس حد نصاب معاملات کوچک گزارشات خود را ارئه می‌کنند و بر اساس آخرین اطلاعیه‌ها گزارش معاملات اشخاص حقیقی،  در صورتی که مبلغ خرید آنها از ۵ درصد میزان حد نصاب معاملات فصلی کمتر باشد به صورت تجمیعی ارائه می‌شود. علاوه بر این کاربرد مهم دیگر تعیین حد نصاب، آن است که برگزاری مناقصات باید با توجه به حد نصاب‌های تعیین شده باشد.

حد نصاب معاملات ۱۴۰۰

حد نصاب معاملات ۱۴۰۰ هم بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی، برای معاملات کوچک، تا سقف مبلغ ششصد و پنجاه میلیون (۶۵۰۰۰۰۰۰۰) ریال تعیین شده است. این مبلغ برای سال ۱۳۹۹ و همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، تا سقف مبلغ چهارصد و پنجاه میلیون (۴۵۰۰۰۰۰۰۰) تعیین شده بود.

بر این اساس، حد نصاب معاملات کوچک تا سقف مبلغ ۶۵۰ میلیون ریال، معاملات متوسط (معاملات با مبلغ بیشتر از سقف معاملات کوچک) تا سقف ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و معاملات بزرگ با مبلغ برآورد اولیه بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تعیین شده است. بر این اساس حد نصاب معاملات به مواردی که معامله به صورت مزایده صورت می‌گیرد هم علاوه بر مناقصات، مربوط می‌شود. برای آگاهی بیشتر از معاملات ۱۴۰۰ و مناقصات و مزایدات صورت گرفته در سال جاری، می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌های معاملاتی مانند هزاره، از حجم معاملات و آگهی‌های این حوزه مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : استعلام, برگزاری مناقصات, مزایده, معاملات1400, مناقصات دولتی, مناقصه, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 12:09

مزایده خودرو

همه مزایدات به دو صورت عمومی و خصوصی انجام می‌شوند و هر کدام از آنها قوانین خاص خود را دارند. مزایده خودرو نیز یکی از انواع مزایدات رایج است که این روزها در بیشتر استان‌های کشور در حال انجام است. برای اطلاع از آگهی مزایدات خودرو، اغلب افراد و شرکت‌ها از سامانه مزایده خودرو استفاده می‌کنند و با استفاده از این روش در بستر فناوری، کار مزایدات بسیار راحت‌تر شده است و فرایند آن سرعت بیشتری گرفته است.

در این میان، برخی از افرادی که توانایی بیشتری در تشخیص سالم بودن یک خودرو را دارند و در این زمینه تجربه بیشتری دارند با ورود به سامانه مزایده خودرو و شرکت در آن می‌توانند خودرو خریداری شده را تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت آن در بازار آزاد معامله کنند. نباید این موضوع را فراموش کنیم که شرکت‌های خودروسازی هم همیشه خودروهای معیوب یا مشکل دار را وارد سامانه مزایده خودرو نمی‌کنند؛ بلکه خودروهای صفر کیلومتر نیز در این فرایند برای فروش حضور دارند. اما مزایده خودرو به چه روش‌هایی صورت می‌گیرد؟ با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید.

سامانه مزایده خودرو و ایجاد فضای رقابتی بیشتر

همانطور که می‌دانیم یکی از کانال‌های اصلی برای اعلام آگهی‌های مزایده اعم از مزایده خودرو، استفاده از روزنامه‌ها و جراید کثیرالانتشار است. این روش در کنار دیگر روش‌ها، درواقع از ابتدایی‌ترین روش‌های موجود به شمار می‌رود. بر اساس ماده ۱۱۸ قانون مدنی، استفاده از آگهی برای مزایده در روزنامه باید در یک نوبت صورت بگیرد. در برخی از موارد هم آگهی‌های مزایده در مراکز و معابر پرتردد مانند مترو و ایستگاه‌های اتوبوس و خیابان‌های شلوغ شهر و بر روی دیوار قرار داده می‌شوند.

سامانه مزایده خودرو، اما نوع دیگری از انتشار آگهی مزایدات خودرویی است که این نوع آگهی فروش در کنار استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بازدهی بیشتری در مقایسه با درج آگهی در روزنامه‌ها و یا پخش تراکت، داشته باشد. درواقع استفاده از بستر اینترنتی برای مزایده خودرو، گزینه بسیار مناسبی است و به این ترتیب افراد بیشتری از جریان مزایدات مطلع خواهند شد و همین موضوع بازار را رقابتی‌تر خواهد کرد و فروش خودرو به بالاترین قیمت ممکن انجام خواهد گرفت.

مزایده خودرو

خودروهای موجود در سامانه مزایده خودرو

معمولا در سامانه مزایده خودرو، خودروهایی که به مزایدات وارد می‌شوند، یا به لحاظ ظاهری مشکل دارند و یا به لحاظ موتوری. درواقع این خودروها یا ظاهر سالمی داشته و مشکل موتوری دارند و یا موتور آنها سالم بوده و بدنه تصادفی آنها کاملا مشخص است. همچنین خودروهایی که دچار آتش سوزی شده باشند یا تصادف‌های شدیدی داشته‌اند وارد جریان مزایدات می‌شوند.

در این زمینه خودروهایی که دچار آتش سوزی یا تصادف شده‌اند و یا خودروهای صفری که هنوز از کارخانه بیرون نرفته‌اند و یا از سوی سازمانی برای آنها تصمیم بر فروش گرفته شده است؛ از روش مزایده عمومی به افراد واگذار می‌شوند. در طی مراحل مزایده این خودروها گاه با قیمت به صرفه فروخته می‌شوند اما در برخی از موارد هم قیمت این خودروها از خودرو صفر کارخانه هم بیشتر تمام می‌شود.

در مزایداتی که در سامانه مزایده خودرو صورت می‌گیرد، دو دسته از افراد حضور دارند؛ یکی افرادی هستند که برای خرید یک خودرو دست دوم این کار را انجام می‌دهند و آن را می‌فروشند یا استفاده می‌کنند و دیگری افرادی هستند که از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

موضوع قیمت هم در مزایدات خودرو با توجه به کیفیت کالا و به عنوان یک قیمت پایه توسط شرکت یا ارگان مزایده‌گزار تعیین می‌شود. در این میان شانس هم بسیار دخیل است. در برخی از مواقع قیمت خودروهای مزایده‌ای بسیار بالا تعیین می‌شود و این موضوع  با توجه به آنکه خودرو معیوب است و گارانتی ندارد؛ به صرفه نخواهد بود. اما در این میان خودروهایی هم وجود دارند که نقص کوچکی داشته اما شرایط خوبی برای مزایده دارند؛ در این صورت تعداد بیشتری از افراد از این مزایدات استقبال کرده و سود خوبی نیز در این فرایندها وجود دارد. این دسته از مزایدات بازار رقابتی بهتری دارند.

در مواردی که خودرو صفر است و از کارخانه بیرون نیامده است؛ خودرو بیمه و پلاک ندارد و بنابراین هزینه‌های مربوط به بیمه و پلاک و شماره گذاری، بر عهده فرد برنده مزایده است. در این دسته از مزایدات ریسک‌های بیشتری مانند پیدا شدن عیوب دیگر بعد از خرید و معامله خودرو نیز وجود دارد که افراد در این زمینه باید دقت بیشتری داشته باشند.

با توجه به سودآور بودن بازار مزایدات خودرویی و اختلاف قیمتی که با بازار آزاد دارد، می‌توانید با استفاده از آگهی‌های مختلف موجود در روزنامه‌ها و سامانه مزایده خودرو از آنها مطلع شوید و در این مزایدات شرکت کنید. اما قبل از انجام هر گونه معامله‌ای به نکات زیر دقت داشته باشید: نکته اول آنکه اگر خودروی مورد مزایده نیاز به انجام تعمیر دارد و بعد از خرید باید برای آن هزینه کنید؛ این مقدار را حتما در مبلغ پیشنهادی خود لحاظ کنید. نکته دوم آن است که هزینه‌هایی مانند هزینه‌های ثبت سند، خلافی و غیره را نیز اگر چه مبلغ زیادی نیستند؛ در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «آرشیو مزایده» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایدات, مزایده, مزایده خودرو, مزایده ماشین, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 355 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 12:01

مزایده مواد مخدر

در هر زمانی که قاچاق کالا و یا جابجایی مواد مخدر صورت بگیرد؛ لوازمی مانند خودرو، وسایل مرتبط با قاچاقچیان و ویلا و خانه و دیگر اموال این افراد پس از کشف، به نفع دولت ضبط خواهد شد. درواقع بر اساس ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر، وسایل نقلیه حامل مواد مخدر به استثنا زمانی که بدون اطلاع و اجازه مالک انجام شده باشد؛ توسط دولت ضبط و مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از این اتفاق ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم خواهد گرفت که این وسایل به چه صورتی مورد استفاده قرار بگیرد. بر این اساس، بخشی از این وسایل هم در قالب مزایده مواد مخدر به حراج گذاشته خواهد شد.

با توجه به این موضوع، یک کمیسیون متشکل از پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، وزیر کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت اطلاعات و .. اموال قاچاقچیان مانند املاک، خودرو و دیگر اموال توقیف شده از آنها را که از قبل توسط کارشناسان ارزش گذاری شده است؛ برای فروش به فرایند مزایده مواد مخدر اختصاص می‌دهند. این اموال بعد از انتشار آگهی در فرایند مزایده به فروش می‌رسند. در مرحله بعد و پس از فروش اموال قاچاقچیان به بالاترین قیمت در مزایده مواد مخدر، پول حاصل از آن به صورت مستقیم وارد خزانه کشور خواهد شد. در ادامه به چند نکته مهم در ارتباط با مزایده مواد مخدر می‌پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

دسته بندی اموال قاچاقچیان در مزایده

اموال قاچاقچیان مواد مخدر به دو بخش اموال توقیفی و اموال مصادره‌ای تقسیم می‌شود.

در این دسته بندی اموالی که در همان ابتدای دستگیری این افراد از آنها کشف می‌شود، تا زمان پایان رسیدگی نهایی به پرونده آنها توقیف شده و پس از مشخص شدن احکام قضایی پرونده و رسیدگی به شکایت شاکیان آن اموال همچنان در توقیف خواهد ماند. پس از آنکه پرونده قضایی نهایی شد و دستور مصادره صادر شد؛ لیست اموال این افراد در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته و این اموال تحت نظارت کمیسیونی که در بالا به آن اشاره کردیم، روند قانونی را طی خواهد کرد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر

لزوم اعلام عمومی مزایده مواد مخدر

 با توجه به فرایندی که در بالا اشاره کردیم؛ نیاز است که به دلیل رسانه‌ای شدن دستگیری خلافکاران، به خصوص در حوزه مواد مخدر، سرانجام اموال و خودروها و املاک مصادره شده از آنها به صورت شفاف به مردم اطلاع داده شود. این کار کمک می‌کند علاوه بر درس عبرتی که برای جامعه ایجاد می‌شود؛ مردم به خوبی از نحوه برخورد با قاچاقچیان مطلع شده و چگونگی ضبط اموال آنها را به خوبی درک کنند.

بر طبق قانون خودروهای حامل کالای قاچاق، این خودروها هر گونه کالای قاچاقی که انجام داده باشند برای تعیین تکلیف در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند اما خودروهایی که دارای مواد مخدر باشند به ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل داده می‌شوند  و سپس فرایند استعلام و مزایده آنها انجام می‌گیرد.

در هر استانی با توجه به تشخیص بالاترین مسئول سازمان کاشف استان و موافقت دبیرخانه ستاد، اگر خودرویی برای ماموریت ستاد مبارزه با مواد مخدر نیاز نباشد با حضور نماینده سازمان کاشف و با رعایت مقررات به فرایند مزایده مواد مخدر وارد می‌شود. در برخی از مواد، این وجوه در استانها صرف تجهیز و تقویت واحدهای سازمان مبازره با مواد مخدر شده و برای فرایندهای مبارزه‌ای هزینه می‌شود.

زمانی که مجوز فروش این خودروها صادر شده باشد ، پلیس راهور ناجا و آگاهی با همراهی کارشناس دادگستری، باید اصالت خودرو را استعلام کرده و آن را تایید کند. پلیس در این مرحله باید اطلاعات شناسایی خودرو مانند شماره شاسی و شماره موتور را مشخص  کرده و منطبق با اطلاعات ثبت شده در پلیس راهور کند. زیرا در اثر مخدوش شدن شماره شاسی ، خودرو پلاک نخواهد شد و به این صورت، اجازه تردد در خیابان‌ها را نخواهد داشت. بنابراین در مزایده مواد مخدر  قابل فروش نخواهد بود. معمولا این دسته از خودروها در قالب وسیله نقلیه اوراقی و قراضه در مزایده‌های مواد مخدر حضور دارند.

شرکت در مزایدات ستاد مبارزه با مواد مخدر

با توجه به آمار بالا و تعداد زیاد خودروها و اموال توقیفی و مصادره‌ای از ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، حجم این خودروها به حدی است که پارکینگ‌ها فضای کافی برای نگهداری از آنها را ندارند و به همین دلیل هم با سرعت زیادی به فرایند مزایده مواد مخدر وارد می‌شوند. بر همین اساس شرکت در فرایند مزایداتی از این دست بسیار گزینه خوبی خواهد بود که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از وب سایت هزاره دیدن کنید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های ماشین‌آلات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ستاد مبارزه با مواد مخدر, مزایده املاک, مزایده خودرو, مزایده مواد مخدر, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 24 فروردين 1401 ساعت: 11:50